راه های رفتن به ترکیه چیست؟
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


آیا شما هم به دنبال راهی برای مهاجرت به ترکیه هستید؟ آیا شما هم دوست دارید ابتدا مدتی را صرف قوانین مهاجرت به ترکیه کنید و سپس از یک وکیل مهاجرت کمک بگیرید؟ اگر پاسخ شما به سوالات مطرح شده مثبت است، با شرکت مهاجرتی همراه باشید تا قوانین مهاجرت به این کشور زیبا را به شما معرفی کنیم.

شرایط مهاجرت به ترکیه را مشاهده کنید

شاید مانند سایر متقاضیان مهاجرت به ترکیه ذهن شما درگیر مسائل زیادی مانند روش های اخذ اقامت و شهروندی ترکیه، میزان سرمایه لازم برای مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت باشد که در این مقاله سعی داریم به تحلیل آن ها بپردازیم. و روش های مختلف را بررسی کنید. بیایید پرداخت کنیم

قبل از مهاجرت یکی از مهمترین نکات ارزیابی وضعیت سیستم اقتصادی کشور، مطالعه سیستم آموزشی کشور و از همه مهمتر مطالعه شرایط کار در کشور مقصد برای مهاجرت است.

ترکیه و شرایط کلی مهاجرت به ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی خود پل ارتباطی بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود. از نظر جغرافیایی این کشور با دریای سیاه و دو کشور یونان و بلغارستان از شمال و جنوب شرقی همسایه است. این کشور توسط دو کشور عربی سوریه و عراق، از جنوب غربی و غرب به دریای مدیترانه، از شمال شرقی گرجستان و ارمنستان و از شرق با آذربایجان احاطه شده است.

استانبول بزرگترین شهر و بندر ترکیه است در حالی که در این کشور آنکارا پایتخت اداری و سیاسی و استانبول پایتخت تجاری و فرهنگی محسوب می شود. ترکیه اکنون میزبان مهاجران زیادی است. بر اساس آمار در ترکیه، جمعیت تقریباً 3.9 میلیون مهاجر و پناهنده در این کشور زندگی می کنند که حدود 90 درصد آنها را مهاجران سوری تشکیل می دهند که پس از درگیری های اخیر در سوریه به این کشور مهاجرت کرده اند.

ترکیه دانشگاه بسیار معتبری دارد، زیرا این کشور در سال های اخیر میزبان تعداد زیادی از مهاجران برای تحصیل بوده است.

حرکت به ترکیه

از طریق کار به ترکیه مهاجرت کنید

کار در ترکیه یکی از بهترین راه های اخذ اقامت ترکیه است، البته لازم به ذکر است که مهاجرانی که از این طریق قصد مهاجرت به ترکیه را دارند باید به زبان رسمی این کشور یعنی ترکی استانبولی تسلط کامل داشته باشند زیرا یکی از شرایط کار با کارگران ترک دانستن زبان ترکی است.

تمامی مهاجران به ترکیه که از این طریق برای اقامت در ترکیه اقدام می کنند باید از وزارت کار و خدمات اجتماعی این کشور (MLSS) مجوز کار دریافت کنند. البته متقاضیان باید این را در مراحل اولیه بدانند. آنها باید تمام مراحل جستجوی کار را طی کنند، مصاحبه را پشت سر بگذارند و با کارفرمای ترک به توافق برسند.

علاوه بر اخذ مجوز کار از متقاضی، مدارک لازم توسط کارفرما به اداره کار ترکیه ارائه می شود. برای تمدید، دانشجویانی که تحصیلات خود را در ترکیه ادامه داده اند اکنون می توانند کار پاره وقت در این کشور نشان دهند. مجوز کار قابل قبول و تایید شده آن کشور.

البته با توجه به نرخ بیکاری 11 درصدی ترکیه در مقایسه با نرخ بیکاری در کشورهایی مانند آلمان و اتریش که هر کدام زیر 5 درصد است، نشان از اوضاع آشفته ترکیه دارد. حرفه ترکیه این است که ... این وضعیت باعث شده است که دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند مجوز کار دریافت نمی کنند، در عوض این فرصت فقط به دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند داده می شود.

البته لازم به ذکر است که متقاضی پس از یک سال کار در این کشور و پرداخت بیمه و مالیات برای همراهان و خانواده خود مانند همسر و فرزندان زیر 18 سال می تواند برای ویزا اقدام کند.

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل در این کشور از مقطع ابتدایی شروع می شود و تا مقاطع بالاتر مانند دکترا ادامه می یابد، تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع به زبان ترکی است و سن تحصیل در این مدارس از 7 سالگی شروع و تا 18 سالگی ادامه دارد. شایان ذکر است که تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان بوده و تدریس در تمامی دانشگاه ها به زبان ترکی و انگلیسی می باشد.

مهاجرانی که قصد اقامت در این کشور را دارند باید بدانند که تحصیل در دانشگاه دولتی این کشور به زبان ترکی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی می باشد. متقاضیانی که می خواهند با این روش تحصیلی به ترکیه مهاجرت کنند، ابتدا باید مراحل پذیرش یکی از مواردی را که پس از سفر به این کشور قصد تحصیل در دانشگاه های ترک زبان را دارند، انجام دهند، باید مدرکی مبنی بر قبولی خود ارائه دهند. تست Yos. این آزمون برای دانشگاه های انگلیسی زبان Sat نیز نامیده می شود.

شما می توانید از دو طریق بورسیه تحصیلی ترکیه را دریافت کنید: میانگین نمرات در تمام مقاطع تحصیلی قبلی و دانش کامل زبان رسمی ترکیه از عوامل مهم در دریافت بورسیه می باشد.

با استخدام به ترکیه سفر کنید

راه دیگر مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری در این کشور است. سیاست های این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی سازماندهی شده است که نه تنها می توانند حق اقامت در این کشور را به دست آورند، بلکه از مزایای مهمی نیز برخوردار می شوند. برای اخذ اقامت، باید شرکت خود را در ترکیه ثبت کنید.

ثبت شرکت در این کشور مستلزم استخدام 5 کارگر ترک و پرداخت بیمه و مالیات به دولت است که به فرد اجازه می دهد تا پس از 5 سال زندگی کند. خرید ملک در ترکیه در این کشور یک سبک زندگی وجود دارد. از این طریق نه تنها می توانید درآمد زیادی کسب کنید، بلکه می توانید اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور را نیز دریافت کنید.

ملک باید حداقل 250 تومان ارزش داشته باشد و با خرید ملک پس از 70 روز پاسپورت ترکیه 3 مجوز اقامت ترکیه صادر می شود که البته باید توجه داشت که این اقامت. نوع توریست و متقاضی کار در ترکیه ممنوع است.

از طریق ازدواج به ترکیه مهاجرت کرد

مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج نیز مانند سایر کشورها قوانین خاص خود را دارد بنابراین فرد مورد نظر برای اخذ اقامت همسر خود البته باید دارای اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه باشد. فرد مورد نظر معادل 3 یا 5 سال است که در صورت ادامه این ازدواج می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

اما باید به خاطر داشت که هر دو طرف باید صحت ازدواج خود را ثابت کنند و نشان دهند که هدف از ازدواج آنها چیزی غیر از اقامت است، زیرا ازدواج جعلی در ترکیه برای اخذ اقامت جرم محسوب می شود و شامل جریمه نقدی و حبس می شود.

نحوه مهاجرت به ترکیه

تابعیت ترکیه از طریق تولد

قوانین تولد در این کشور به این صورت است که والدین کودک ابتدا باید طبق یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه مانند سرمایه گذاری، خرید ملک و کار در این کشور اقامت ترکیه را دریافت کنند تا فرزندانشان تابعیت کشور ترکیه را داشته باشند. در این کشور، اکنون اگر والدین گناه دائم یا موقت داشته باشند، فرزندان آنها نیز همان محل سکونت در ترکیه را خواهند داشت.

مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهنده فردی است که در کشوری زندگی می کند که در آن از زندگی محافظت نشده و دائما مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. به دلایل زیادی مانند مسائل سیاسی، مذهب، ایدئولوژی و عضویت در گروه های خاص. همانطور که در جنگ و موارد دیگر با توجه به زندگی و موارد شرح داده شده است. او برای امنیت و کمک به یکی از کشورهای عضو کنوانسیون زنو پناه برد.

ترکیه همچنین عضو کنوانسیون 1951 است که بر اساس آن تنها از پناهندگان کشورهای عضو شورای اروپا حمایت می کند.

علاوه بر روش های ذکر شده راه های دیگری نیز برای اخذ اقامت و تابعیت ترکیه مانند مهاجرت هنرمندان و افراد بسیار موفق وجود دارد که کمی با بقیه متفاوت است. این کشور افراد، ورزشکاران و افراد مشهور موفقی دارد. تاجر و دانش آموز با استعداد. آن را به روش خاص دیگری بپذیرید.





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: